حال وقت آن است که در مورد کانال‌های تلگرامی صحبت کنیم؛ در ارتباط با نحوه عملکرد، چگونگی پیدایش آ‌ن‌ها و کارایی آن‌ها توضیحات لازم را ارائه دهیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. کانال‌های تلگرامی چه هستند؟ کانال‌ها در آغاز پیدایش تلگرام دیده نمی‌شدند؛ اما با گذشت زمان و در آپدیت‌های بعدی شاهد ورود کانال‌ها به فضای تلگرام بودیم که در اصل فضاهایی هستند که به کاربران برای برقراری تعامل هرچه بیشتر کمک می‌کند. امروزه کانال‌های بسیار متنوعی وجود دارد که با زبان‌های مختلف دنیا فعالیت می‌کنند و هریک از آن‌ها توانسته‌اند مخاطبان خود را جذب کنند. شایدد یکی از بهترین و جذاب‌ترین قابلیت‌های تلگرام را بتوان حضور همین کانال‌های تلگرامی دانست که توانسته‌اند مخاطبان گوناگون را با سلایق متنوع در این فضا گرد یکدیگر جمع کنند.

تصویر اپلیکیشن تلگرام

ظهور کانال‌های تلگرامی

اما خب این کانال‌های تلگرامی خیلی هم یکدفعه‌ای ظاهر نشدند. دیمیتری دومیک، بنیانگذار سرویس Chatfuel (که از جمله صاحب ویترین ربات های storebot.me هم هست)، داستانی تعریف کرد که پس از رشد چشمگیر محبوبیت ربات‌های «محتوا» که غالبا به کاربران اخبار ارسال می‌کردند، تلگرام تصمیم گرفت این قابلیت را در قالب بومی ایجاد کند - و بنابراین کانال‌های تلگرامی را ایجاد کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم کانال‌های تلگرامی که در ارتباط با طراحی آن است، شمارش کاربران است که با نماد "چشم" در پست‌ها نشان داده می‌شود. این قابلیت می‌تواند تمام بازدیدهای موجود در تلگرام را در نظر بگیرد و به ازای بازدید هر یک نفر از پست‌های کانال، یک عدد به تعداد بازدید کنندگان آن پست اضافه شود. 

قابلیت‌ کانال‌های تلگرامی

همان ‌طور که گفتیم، تلگرام این قابلیت‌ را در طراحی کانال‌های خود در نظر گرفت که کاربران بتوانند تعداد نفراتی را که پست‌های یک کانال را دیده‌اند را مشاهده کنند. این قابلیت که اصطلاحا از آن به عنوان سین تلگرام یاد می‌شود، به یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارزیابی یک کانال تبدیل شده است. به گونه‌ای که هرچه تعداد سین پست‌های یک کانال بیشتر باشد، به این معنی است که آن کانال در بین کاربران این اپلیکیشن محبوبیت بیشتری دارد و توانسته‌ است نظر مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. 
همین قابلیت به شما کمک می‌کند تا بتوانید با بالا بردن تعداد ویو پست‌های خود، اعتبار کانال خود را در چشم مخاطبان خود افزایش دهید. این مولفه می‌‎تواند در میزان جذب مخاطبانتان هم تاثیر گذار باشد؛ به این صورت که در صورتی که مخاطبان شما ببینند پست‌های کانال شما برای کاربران بیشتری جذابیت داشته است، ترغیب می‌شوند تا پست‌های کانال را مشاهده کنند و طبیعتا شانس افزایش ممبر شما هم در این صورت افزایش پیدا می‌کند. این مولفه برای افرادی که سعی دارند از این فضا درآمدزایی داشته باشند بسیار موثر است و می‌تواند به این ترتیب آن‌ها را به هدفشان نزدیک‌تر کند.