به احتمال زیاد شما هم به عنوان یکی از کاربران تلگرام با برخی از ابزارها و امکانات تلگرام آشنایی کامل ندارید و به همین دلیل سوالاتی در ارتباط با چگونگی عملکرد این پیام رسان محبوب دارید. ما در این سری مقالات قصد داریم تا به برخی از مهم‌ترین و پرتکرارترین سوالات کاربران در ارتباط با انتخاب نام کاربری در تلگرام پاسخ دهیم. به شما پیشنهاد می‌دهیم که این مقالات را ازدست ندهید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

نام کاربری در تلگرام چیست؟

تلگرام یک اپلیکیشن محبوب است که طیف گسترده‌ای از مخاطبان را شامل می‌شود به همین دلیل یکی از متداول‌ترین سوالاتی از کاربران می‌شنویم این است که نام کاربری چه لزومی دارد و چگونه باید نام کاربری خود را انتخاب کنیم؟ می‌توانید برای تلگرام یک نام کاربری عمومی تنظیم کنید و سپس سایر کاربران می‌توانند به کمک آن شما را با آن نام کاربری پیدا کنند. توجه داشته باشید که کاربران می‌توانند بدون اطلاع از شماره تلفنتان، شما را پیدا کنند و برای شما پیام ارسال کنند. در صورتی که این شرایط را نمی‌پسندید، به شما توصیه می‌کنیم تا برای تلگرام خود نام کاربری قرار ندهید. می‌توانید یک نام برای خود انتخاب کنید و در بخش "تنظیمات" آن را وارد کنید و در قسمت جستجوی جهانی در لیست گپ برای جستجوی گپ‌ها، پیام‌ها و نام‌های کاربری از آن استفاده کنید.

نام کاربری در تلگرام

http://t.me چگونه کار می‌کند؟

پس از قرار دادن نام کاربری، می‌توانید پیوند t.me/username را در اختیار کاربر قرار دهید. با باز کردن لینک در تلفن خود، به طور خودکار برنامه تلگرام آن‌ها راه اندازی می‌شود و وارد صفحه چت شما می‌شوند. می‌توانید این آدرس را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و یا در بخش بیو دیگر شبکه‌های مجازی و یا بر روی کارت ویزیت خود بنویسید تا مخاطبانتان بتوانند شما را در تلگرام پیدا کنند. به این ترتیب افراد می‌توانند بدون اطلاع از شماره تلفن شما از طریق تلگرام با شما در تماس باشند. برای تنظیم نام کاربری در این فضا می‌توانید از حروف az ، و همچنین اعداد 0 تا 9 و undercore استفاده کنید. نام‌های کاربری به حروف کوچک و بزرگ حساس نیستند و نکته دیگر این‌که نام کاربری باید حداقل 5 کاراکتر داشته باشد.

اگر کسی نام کاربری به شما پیام دهد، آیا شماره شما را مشاهده خواهند کرد؟

خیر، در این صورت هیچ یک از طرفین شماره تلفن دیگری را ‌نمی‌بینند. این شبیه وضعیتی است که افرادی که در یک گروه تلگرامی مشترک عضو هستند برای یکدیگر پیام ارسال می‌کنند. در این قسمت اما یک نکته مهم وجود دارد، آن‌هم این که، اگر شماره شخصی را به عنوان مخاطب در کانتنک خود ذخیره کنید و بعد برای او پیام ارسال کنید،دیگر شماره شما برای مخاطبانت هم نیز نیز قابل مشاهده خواهد بود؛ که این حالت مانند استفاده از پیامک است.