اهمیت اقتصادی حمل و نقل و باربری انلاین :

باربری انلاین
هر چند که حمل و نقل و باربری انلاین بارسی به عنوان تنها عامل توسعه به حساب نمی آید، و علل و عوامل بسیار دیگری هم هست که موجب رشد و توسعه اقتصادی می گردد، اما نباید از خاطر دور داشت که یکی از عناصر کلیدی در توسعه اقتصادی، حمل و نقل و باربری انلاین است.
آثار اقتصادی حمل و نقل و باربری انلاین را می توان در رابطه با همه فعالیت های اقتصادی مثل صنایع کشاورزی، خدمات، توریسم و ... برشمرد. اگر نگاهی به کشورهای پیشرفته جهان بیندازیم مشاهده خواهیم کرد که انها به موازات سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، در امر حمل و نقل و باربری انلاین نیز سرمایه گذاری کرده اند و این بخش را هم زمان تقویت نموده اند تا بتوانند ارتباطات بین بخش های فعال مختلف که در جامعه فعالیت می کنند را به نحو احسن برقرار نمایند.
البته سرمایه گذاری در حمل و نقل و باربری انلاین مستلزم سرمایه گذاری سنگین است و کشورها برای برطرف کردن موانع و تنگناهایی که در حمل و نقل و باربری انلاین تبریز وجود دارد، ناچار به پرداختن چنین هزینه هایی می باشند.
اهمیت و نقش حمل و نقل و باربری انلاین برای توسعه اقتصادی و اجتماعه به حدی است که سازمان ملل متحد نیز به منظور بهبود توسعه اقتصادی-اجتماعی کشورهای عقب مانده و یا در حال توسعه، بهبود همه جانبه حمل و نقل و باربری انلاین و ارتباطات را مطرح می نماید و با اعلام دهه های حمل و نقل، طرح ها و پروژه هایی را به منظور توسعه و بهبود سیستم حمل و نقل و باربری انلاین مطرح می کند.

 

اهمیت حمل‌ونقل عمومی

 

حمل‌ونقل و جابه‌جایی مسافر و کالا در جوامع پیشرفته امروزی از اهمیت زیادی برخوردار است و جابه‌جایی آسان، ایمن، راحت و اقتصادی حرف اول را می‌زند.

اعلام بار کرمان تامین نیاز‌های اقتصادی و اجتماعی شهروندان، برطرف کردن مشکلات محیط زیست به ویژه آلودگی هوا، حل مشکل ترافیک و جابه‌جایی و انتقال آسان و راحت مردم ازجمله اهداف و خواسته‌های اصلی مسئولین و مردم است که با توسعه فضای ناوگان حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر است.

«پویا نادری» کارمندی که در یکی از ادارات دولتی مشغول به کار است می‌گوید: «هر روز صبح که به سرکار می‌روم نگرانی و استرس دارم که مبادا به موقع به سرکار نرسم و کارت خود را به موقع نزنم، چراکه در آخر ماه با کسری کار مواجه می‌شوم و مبلغ قابل توجهی از حقوقم کسر می‌گردد به همین دلیل از شب قبل سعی می‌کنم زودتر بخوابم تا صبح زود بیدار شوم و البته ناگفته نماند که در طول شب هم از خواب راحت و عمیق بی‌بهره‌ام، زیرا نگرانی دیر بیدار شدن را دارم.»

وی اضافه کرد: «هرچند در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی انجام شده و خطوط ریلی افزایش یافته و تعداد اتوبوس‌های شرکت واحد نیز افزایش یافته، اما متقابلا به دلیل افزایش جمعیت تهران و مهاجرت بسیاری از شهروندان به پایتخت ازدحام مسافر هم زیاد شده، به طوری‌که بسیاری از مواقع شده که برای سوار شدن به مترو آن‌قدر جمعیت زیاد است و به یکدیگر فشار می‌آورند که در‌های مترو بسته می‌شود و مجبورم که تا آمدن قطار دیگر صبر کنم که همین مسئله باعث اتلاف وقت و دیر رسیدن به محل کارم می‌شود

این کارمند همچنین می‌گوید: «یکی از مسایلی که همیشه برای من جای سوال دارد و هیچ‌کس هم پاسخگو نیست این است که چرا در خیابان‌ها با انبوه اتومبیل‌های تک‌نفره مواجه هستیم و با توجه به اینکه وسایل نقلیه شخصی فضای بیشتری را اشغال می‌کنند این افراد ترجیح نمی‌دهند که به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند

وی خاطرنشان می‌کند: « باربری آنلاین افغانستان باید این فرهنگ در همه شهروندان به ویژه تهران و شهر‌های بزرگ نهادینه شود که استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی یک فرهنگ و نیاز جوامع شهری محسوب می‌شود و توسعه وسایل عمومی درون‌شهری می‌تواند بسیاری از مشکلات شهری ازجمله ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ... را برطرف کند


فواید استفاده از وسایل حمل و نقل و باربری انلاین عمومی


 روزانه حجم زیادی از رفت و آمدها در سطح شهر و کشور انجام می شود؛ در شهرهای بزرگ این رفت و آمدها بیشتر است. همه ی افرادی که به شغل و کاری مشغول هستند، محصلین و دانش آموزان و… همه و همه در حال رفت و آمد هستیم و ما اغلب از یک وسیله ی حمل و نقل و باربری انلاین برای رسیدن به مقصد استفاده می کنیم که این وسیله ی نقلیه یا شخصی و یا عمومی است. یکی از دغدغه ی مهم شهرهای بزرگ حجم بالای ترافیک است خیابان ها و بزرگراه ها اغلب در ساعات مشخصی بیش از دیگر ساعات در طول روز با حجم بالایی از خودروها مواجه می شوند. استفاده از حمل و نقل و باربری انلاین عمومی ایمنی بیشتری را نسبت به خودروهای شخصی خصوصاً در هنگام سفر برای مسافران ایجاد خواهد نمود.
در همه کشورهای همسایه آمار و اطلاعاتی که داریم متاسفانه این خیز را هر روز ثبت می‌کنند؛ گرچه ما تمام حواسمان را جمع کرده‌ایم که به دام یک تله هولناک جدید نیفتیم اما این نگرانی را داریم که ساده انگاری و عادی پنداری اوضاع و بی توجهی به خطر بیماری، ما را دچار یک عارضه جدید به نام خیز چهارم بیماری در کشور کند. این خیز بیماری اگر خدای ناکرده به وجود آمد، ارتفاعی به مراتب بیشتر از خیزهای قبلی خواهد داشت و سرعت انتشار آن به شدت بالاتر خواهد بود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از تمام عزیزان تقاضا می‌کنم که این همدلی، وفاق و سرمایه ملی خلق شده در این دوره پرعذاب و مصیبت را به عنوان یک دستاورد بزرگ حفظ کنید. محوریت استاندار و همدلی نیروهای بسیج و سایر ارگانها، سازمان‌های مردم نهاد و استمرار طرح محله محور که از فرمایشات مقام معظم رهبری بود، ضروری است و نشستی که خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتیم، یک سرفصل جدیدی در مبارزه دلگرم کننده همکاران ما با کرونا شد که باید این را حفظ کنیم.

نمکی یادآور شد: همدلی را از دست ندهیم، وفاق ایجاد شده را نشکنیم، این سرمایه بزرگ بزرگ ملی را که می‌تواند در همه بحران‌ها به عنوان ابزار بسیار کارآمد به کار آید را سست نکنیم. این اولین تقاضای بنده است که ستادهای استانی مقابله با کرونا را با محوریت استاندار و نیروهای موثر برای روزهای سخت پر بحران کشور به عنوان یک زیرساخت، نگه داریم.

وی افزود: توصیه من به همه همکارانم این است که شعله‌های کوچک بیماری را در اقصی نقاط کشور باید خاموش کنیم. امروز که ما کمترین آمار را داریم، از این فرصت ناب و طلایی استفاده کنیم تا این شعله‌های کوچک، آتش وسیعی به دامن سلامت جامعه نیندازد.