پیام رسان تلگرام

همه‌چیز در مورد پیام رسان تلگرام

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

سوال‌هایی در ارتباط با نام کاربری در تلگرام

به احتمال زیاد شما هم به عنوان یکی از کاربران تلگرام با برخی از ابزارها و امکانات تلگرام آشنایی کامل ندارید و به همین دلیل سوالاتی در ارتباط با چگونگی عملکرد این پیام رسان محبوب دارید. ما در این سری مقالات قصد داریم تا به برخی از مهم‌ترین و پرتکرارترین سوالات کاربران در ارتباط با انتخاب نام کاربری در تلگرام پاسخ دهیم. به شما پیشنهاد می‌دهیم که این مقالات را ازدست ندهید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

نام کاربری در تلگرام چیست؟

تلگرام یک اپلیکیشن محبوب است که طیف گسترده‌ای از مخاطبان را شامل می‌شود به همین دلیل یکی از متداول‌ترین سوالاتی از کاربران می‌شنویم این است که نام کاربری چه لزومی دارد و چگونه باید نام کاربری خود را انتخاب کنیم؟ می‌توانید برای تلگرام یک نام کاربری عمومی تنظیم کنید و سپس سایر کاربران می‌توانند به کمک آن شما را با آن نام کاربری پیدا کنند. توجه داشته باشید که کاربران می‌توانند بدون اطلاع از شماره تلفنتان، شما را پیدا کنند و برای شما پیام ارسال کنند. در صورتی که این شرایط را نمی‌پسندید، به شما توصیه می‌کنیم تا برای تلگرام خود نام کاربری قرار ندهید. می‌توانید یک نام برای خود انتخاب کنید و در بخش "تنظیمات" آن را وارد کنید و در قسمت جستجوی جهانی در لیست گپ برای جستجوی گپ‌ها، پیام‌ها و نام‌های کاربری از آن استفاده کنید.

نام کاربری در تلگرام

http://t.me چگونه کار می‌کند؟

پس از قرار دادن نام کاربری، می‌توانید پیوند t.me/username را در اختیار کاربر قرار دهید. با باز کردن لینک در تلفن خود، به طور خودکار برنامه تلگرام آن‌ها راه اندازی می‌شود و وارد صفحه چت شما می‌شوند. می‌توانید این آدرس را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و یا در بخش بیو دیگر شبکه‌های مجازی و یا بر روی کارت ویزیت خود بنویسید تا مخاطبانتان بتوانند شما را در تلگرام پیدا کنند. به این ترتیب افراد می‌توانند بدون اطلاع از شماره تلفن شما از طریق تلگرام با شما در تماس باشند. برای تنظیم نام کاربری در این فضا می‌توانید از حروف az ، و همچنین اعداد 0 تا 9 و undercore استفاده کنید. نام‌های کاربری به حروف کوچک و بزرگ حساس نیستند و نکته دیگر این‌که نام کاربری باید حداقل 5 کاراکتر داشته باشد.

اگر کسی نام کاربری به شما پیام دهد، آیا شماره شما را مشاهده خواهند کرد؟

خیر، در این صورت هیچ یک از طرفین شماره تلفن دیگری را ‌نمی‌بینند. این شبیه وضعیتی است که افرادی که در یک گروه تلگرامی مشترک عضو هستند برای یکدیگر پیام ارسال می‌کنند. در این قسمت اما یک نکته مهم وجود دارد، آن‌هم این که، اگر شماره شخصی را به عنوان مخاطب در کانتنک خود ذخیره کنید و بعد برای او پیام ارسال کنید،دیگر شماره شما برای مخاطبانت هم نیز نیز قابل مشاهده خواهد بود؛ که این حالت مانند استفاده از پیامک است.

۲۲ آبان ۹۹ ، ۱۱:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
alaa nikoo

کانال‌های تلگرامی

حال وقت آن است که در مورد کانال‌های تلگرامی صحبت کنیم؛ در ارتباط با نحوه عملکرد، چگونگی پیدایش آ‌ن‌ها و کارایی آن‌ها توضیحات لازم را ارائه دهیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. کانال‌های تلگرامی چه هستند؟ کانال‌ها در آغاز پیدایش تلگرام دیده نمی‌شدند؛ اما با گذشت زمان و در آپدیت‌های بعدی شاهد ورود کانال‌ها به فضای تلگرام بودیم که در اصل فضاهایی هستند که به کاربران برای برقراری تعامل هرچه بیشتر کمک می‌کند. امروزه کانال‌های بسیار متنوعی وجود دارد که با زبان‌های مختلف دنیا فعالیت می‌کنند و هریک از آن‌ها توانسته‌اند مخاطبان خود را جذب کنند. شایدد یکی از بهترین و جذاب‌ترین قابلیت‌های تلگرام را بتوان حضور همین کانال‌های تلگرامی دانست که توانسته‌اند مخاطبان گوناگون را با سلایق متنوع در این فضا گرد یکدیگر جمع کنند.

تصویر اپلیکیشن تلگرام

ظهور کانال‌های تلگرامی

اما خب این کانال‌های تلگرامی خیلی هم یکدفعه‌ای ظاهر نشدند. دیمیتری دومیک، بنیانگذار سرویس Chatfuel (که از جمله صاحب ویترین ربات های storebot.me هم هست)، داستانی تعریف کرد که پس از رشد چشمگیر محبوبیت ربات‌های «محتوا» که غالبا به کاربران اخبار ارسال می‌کردند، تلگرام تصمیم گرفت این قابلیت را در قالب بومی ایجاد کند - و بنابراین کانال‌های تلگرامی را ایجاد کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم کانال‌های تلگرامی که در ارتباط با طراحی آن است، شمارش کاربران است که با نماد "چشم" در پست‌ها نشان داده می‌شود. این قابلیت می‌تواند تمام بازدیدهای موجود در تلگرام را در نظر بگیرد و به ازای بازدید هر یک نفر از پست‌های کانال، یک عدد به تعداد بازدید کنندگان آن پست اضافه شود. 

قابلیت‌ کانال‌های تلگرامی

همان ‌طور که گفتیم، تلگرام این قابلیت‌ را در طراحی کانال‌های خود در نظر گرفت که کاربران بتوانند تعداد نفراتی را که پست‌های یک کانال را دیده‌اند را مشاهده کنند. این قابلیت که اصطلاحا از آن به عنوان سین تلگرام یاد می‌شود، به یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارزیابی یک کانال تبدیل شده است. به گونه‌ای که هرچه تعداد سین پست‌های یک کانال بیشتر باشد، به این معنی است که آن کانال در بین کاربران این اپلیکیشن محبوبیت بیشتری دارد و توانسته‌ است نظر مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. 
همین قابلیت به شما کمک می‌کند تا بتوانید با بالا بردن تعداد ویو پست‌های خود، اعتبار کانال خود را در چشم مخاطبان خود افزایش دهید. این مولفه می‌‎تواند در میزان جذب مخاطبانتان هم تاثیر گذار باشد؛ به این صورت که در صورتی که مخاطبان شما ببینند پست‌های کانال شما برای کاربران بیشتری جذابیت داشته است، ترغیب می‌شوند تا پست‌های کانال را مشاهده کنند و طبیعتا شانس افزایش ممبر شما هم در این صورت افزایش پیدا می‌کند. این مولفه برای افرادی که سعی دارند از این فضا درآمدزایی داشته باشند بسیار موثر است و می‌تواند به این ترتیب آن‌ها را به هدفشان نزدیک‌تر کند.
۱۸ آبان ۹۹ ، ۱۶:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
alaa nikoo

چگونه بفهمیم که در تلگرام بلاک شده‌ایم؟

برای این‌که متوجه شوید در تلگرام بلاک شده‌اید، چند نشانه وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. وقتی در تلگرام بلاک می‌شوید، عکس پروفایل شخص مقابل برای شما از بین می رود و دیگر نمی توانید عکس‌های آن اکانت را مشاهده کنید. از طرفی پیام هایی که ارسال کرده‌اید هرگز "تیک دوم" را نخواهند خورد. حتما می‌دانید که زمانی که یک مسیج در تلگرام به درستی ارسال شود، در سمت راست فضای پایینی مسیج نماد یک تیک مشاهده می‌شود و زمانی که مخاطب مسیج شما را بخواند یک تیک دیگر در کنار آن برای شما نمایش داده می‌شود؛ حال در صورتی که توسط یک فرد دیگر بلاک شده‌ باشید، دیگر تیک دوم برای شما نشان داده نمی‌شود، یعنی آن مسیج هیچ زمان "خوانده" نخواهند شد.

telegram

همچنین زمانی که شما بلاک شده باشید، دیگر نمی توانید با شخص مسدود کننده تماس بگیرید و صفحه جستجو قبل از برقراری تماس بسته می‌شود. مشخصه دیگر این‌که در قسمت "bio" یعنی توضیحات در صفحه تلگرام کاربر از بین می‌رود و سرانجام، یکی از راه‌هایی که می توانید به طور قطع بگویید نگاه کردن به تاریخ آنلاین بودن آن شخص است؛ که اگر در آن قسمت ذکر شده باشد که "خیلی خیلی وقت پیش" و یا شخص دیگر حساب تلگرام خود را برای همیشه پاک کرده است، شما احتمالاً مسدود شده اید. از آنجا که تلگرام اطلاعاتی را به‌صورت مستقیماً در ارتباط با این‌که مسدود شده‌اید با شما در میان نمی‌گذارد، چاره ای جز حدس زدن بر اساس مشاهدات ندارید و به کمک چک کردن این موارد می‌توانید به نتیجه برسید.

۱۱ آبان ۹۹ ، ۱۴:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
alaa nikoo

پنج ترفند مهم در پیام رسان تلگرام

تلگرام یکی از جذاب‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که با هدف پیام رسانی زراحی و برنامه ریزی شده است. این اپلیکیشن قایبلیت‌ها بسیار جذابی دارد که شما می‌توانید برای فعالیت‌های اقتصادی، سرگرمی و غیره از آن استفاده کنید. لطفا در ادامه این مطلب یا ما همراه باشید تا شما را با پنج تا از مهم‌ترین ترفندهای استفاده از تلگرام آشنا کنیم.

نوتیفیکیشن‌ها را خاموش کنید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پیام‌های متعدد یک شخص، کانال یا گروه در تلگرام، شما را حساس کرده باشد و صدای نوتیفیکشن مسیج‌ها شما را آزار دهد؛ تلگرام به شما این امکان را می‌دهد که صدای اعلان‌های مسیج‌های آزار دهنده را قطع کنید تا دیگر با هر مسیج جدید ارسالی، برای شما نوتیفیکیشن ارسال نشود. در این صورت تنها با نمایش تعداد مسیج‌های باز نشده، شما را از وجود این پیام‌ها مطلع می‌کند. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که مسج‌ها را تنها برای زمان محدودی به‌طور مثال برای 8 ساعت بی‌صدا کنید.

تغییر شماره تلفن ها

یکی از قابلیت‌های جذاب تلگرام این است که این سرویس راهی آسان برای تغییر شماره تلفن پیوند داده شده به حساب شما و بدون از بین رفتن مکالمه های قبلی به شما ارائه می‌دهد. بنابراین  اگر می‌خواهید شماره تلگرام خود را نیز تغییر دهید، انجام این کار بسیار آسان است. برای این کار لازم است تا وارد بخش تنظیمات تلگرام شوید و سپس بر روی شماره تلفن همراه خود کلیک کنید.

در این‌جا، تلگرام به شما اطلاعاتی در مورد این‌که پس از تغییر شماره تلفنه چه اتفاقاتی برای شما می‌افتد در اختیارتان قرار خواهد داد. در واقع، تمام پیام‌های شما به شماره جدید منتقل می‌شوند و شماره جدید شما به طور خودکار به تمام مخاطبین موجود در تلگرام شما اضافه می‌شود و یا حتی هرگونه اکانت مسدود شده را هم مجددا بلاک می‌کند. اشتراک مجدد شماره جدید خود با همه بسیار آسان‌تر است. برای تغییر شماره‌، روی بخش "تغییر شماره" ضربه بزنید و شماره جدید خود را وارد کنید و مابقی مراحل را قدم به قدم مطابق با دستورالعمل‌های خود تلگرام انجام دهید.

از چندین حساب تلگرام استفاده کنید

با آخرین به روزرسانی‌ها، تلگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که چندین حساب به‌صورت همزمان داشته باشند. این برای افرادی که دوست دارند کار و حساب شخصی خود را از یکدیگر جدا نگه دارند، بسیار عالی است. برای افزودن حساب جدید، روی پیکان کنار نام خود و افزودن حساب ضربه بزنید. پس از اتمام کار ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که شماره جدید خود را وارد کنید و سپس مراحل روی صفحه را دنبال کنید. پس از ساخت حساب جدید، می‌توانید وارد هریک از حساب‌های کاربری خود شوید و در شرایط گوناگون حساب‌های خود را جابجا کنید.

تلگرام تم ویژه

تلگرام به کاربران این امکان را می‌دهد تا مضامین شخصی خود را ایجاد و نصب کنند، استفاده از این سرویس باعث ایجاد لذت می‌شود. شما می‌توانید شکل ظاهری اپلیکیشن را به‌صورتی تنظیم کنید که به شکل دلخواهتان به نظر برسد. برای ایجاد طرح زمینه خود، به بخش تنظیمات  تم بروید و روی "ایجاد طرح زمینه جدید" ضربه بزنید؛ پس از آن، ابتدا یک نام سفارشی برای تم خود اضافه کنید و سپس روی تأیید ضربه بزنید. پس از افزودن طرح زمینه‌، دکمه رنگ جدیدی در بالای آن ظاهر می شود. روی آن ضربه بزنید و هرکدام را که دوست دارید انتخاب نمایید.

حالت خودکار شب را فعال کنید

اگر دوست دارید فقط از تم‌های تاریک شب استفاده کنید تا نور صفحه در شب به چشمان شما آسیب نرساند. پس از روشن کردن حالت شب خودکار‌، برنامه در زمان برنامه ریزی شده به طور خودکار به حالت تاریک تغییر حالت می‌دهد. برای فعال کردن حالت خودکار شب ، به تنظیمات تم‌ها بروید و روی حالت شب خودکار ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید بین گزینه‌های خودکار و برنامه ریزی شده انتخاب کنید.


اگر گزینه Scheduled را انتخاب کنید‌، حالت اتوماتیک شب در یک زمان از پیش تعیین شده فعال می‌شود که البته شما می‌توانید آن را تغییر دهید. اگر حالت اتوماتیک را انتخاب کنید‌. در این شرایط شما می توانید نوار لغزنده را بکشید تا بتوانید که درصد روشنایی محیط را انتخاب کنید؛ من شخصاً گزینه زمان بندی را ترجیح می‌دهم ، اما شما می‌توانید از هر آنچه می‌خواهید استفاده کنید.

۱۰ آبان ۹۹ ، ۱۶:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
alaa nikoo

سکرت چت تلگرام چیست؟



اصلی‌ترین ویژگی‌های تلگرام چیست؟

فرصت چت مخفی را برای کاربران خود فراهم کرده است که به لطف فناوری به‌کار گرفته شده در این فضا و کدهایی که به پیام‌ها داده می‌شود؛ حتی خود کمپانی تلگرام هم نیز نمی‌تواند پیام‌های شما را مشاهده کندبرخی از ویژگی‌های سکرت چت عبارت است از:

  • این پیام رسان مبتنی بر سیستم ابری است، به این معنی که به شما این فرصت را می‌دهد تا بتوانید پس از ورود به هر پلت فرم دیگری در عرض چند ثانیه محتوای خود را با آن مطابقت دهید.
  •  شما می‌توانید در این بخش از گزینه‌ ارسال پیام صوتی و تصویری استفاده کنید.
  • ارسال پیام به اشخاص ثالث از جمله تلگرام مسدود شده است.
  • از طریق دسک تاپ هم می‌توان به این سیستم وصل شد.
  • هنگام گرفتن عکس از صفحه، اعلانی برای شخص دیگر ارسال می‌شود.


امکان باز کردن یک چت مخفیانه برای هر کسی که به امنیت و حریم خصوصی بیشتر از حد معمول نیاز دارد، است. تمام پیام‌های ارسال شده در قسمت چت مخفی با کدهای سنگین امنیتی محافظت می‌شوند، به این معنی که فقط شما و شخصی که با او صحبت می کنید می‌توانید محتوای پیام‌های آن چت را بخوانید. از آن‌جا که پیام‌های شما به جای متن در سرور در کدهای رمزگذاری شده ذخیره می‌شوند و گیرنده می‌‌تواند آن کدها را با یک فرستنده رمزگشایی کند‌، پیام‌های شما همچنان ایمن باقی می‌مانند. به عبارت دیگر‌، هیچ کس حتی خود تلگرام هم نمی‌تواند مکالمات انجام شده از طریق چت مخفی را رهگیری کند.

۰۷ آبان ۹۹ ، ۰۹:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
alaa nikoo

امنیت بالا پیام‌های شما در تلگرام

تلگرام یک اپلیکیشن بسیار محبوب پیام رسان است که با. خرید ممبر تلگرام https://xn--mgbbgoflcb4ogag98knl.com/ به کاربران تلگرام . این امکان را می‌دهد تا بتوانند فیلم، عکس، پادکست و دیگر فایل‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. یکی از موضوعاتی که از ابتدا پیدایش تلگرام کارشناسان این حوزه بر روی آن حساسیت دارند، بحث امنیت پیام‌ها در این اپلیکیشن است. که در این مطلب قصد داریم تا حدودی به این موضوع بپردازیم.

نقش تلگرام در دنیای امروز

افزایش محتوای دیجیتالی و تمایل روزافزون برای به اشتراک گذاری محتواهای گوناگونی که در بین کاربران ایجاد حس رقابت می‌کند و همچنین رواج استفاده از تلفن‌های هوشمند در بین مردم، از مهمترین عوامل افزایش این برنامه‌ها بوده است. تلگرام همچنین یک سرویس پیام محبوب در تلفن‌های هوشمند است. معادل فارسی کلمه انگلیسی Telegram تلگرام است که توسط یک فرد روسی به عنوان پاول دوروف ساخته شده است. این یک برنامه پیام رسان است که به زبان برنامه نویسی ++ C نوشته شده است. این برنامه هم برای استفاده در موبایل و هم برای استفاده از دسک تاپ طراحی شده و قابل اجرا است. می‌توان گفت که سیستم امنیتی در تلگرام که یک سرویس پیام رسانی فوری است بسیار قوی طراحی شده است؛ به گونه‌ای که پیام‌ها در هیچکدام از ایستگاه‌های اطلاعاتی قابل رمز گشایی نیستند.

امنیت پیام در تلگرام

امنیت تلگرام

تلگرام با محوریت سرعت و مسائل امنیتی ساخته شده است. این برنامه بدون هیچ گونه محدودیتی در سال 2013 و به صورت رایگان و بدون تبلیغات در دسترس همه قرار گرفت. شما می توانید از تلگرام با تمام دستگاه‌های خود به صورت تعاملی استفاده کنید. حساب‌های شما در دستگاه های مختلف به لطف فناوری ابری دارای قابلیت همگام سازی در مدت زمان کوتاه است.

 

۰۶ آبان ۹۹ ، ۱۵:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
alaa nikoo

تلگرام، بزرگترین پیام رسان


برنامه پیام رسانی فوری تلگرام هر روز به تعداد کاربران خود افزوده است. بسیاری از علاقه مندان به فناوری در کشور ما در حال تحقیق درباره تلگرام و ویژگی های آن هستند. پس تلگرام چیست؟ آیا تلگرام پرداخت می شود؟ ویژگی های تلگرام چیست؟ چگونه از دسکتاپ تلگرام استفاده کنیم؟ تلگرام ، یک برنامه ارتباطی است که می‌توانید آن‌را برای سیستم‌ عامل ios از App Store  و برای تلفن‌های همراه با سیستم‌عامل‌های اندروید از طریقGoogle Play  به صورت رایگان دریافت کنید. شما همچنین میتوانید جهت افزایش ممبر تلگرام خود خرید ممبر تلگرام مای ممبر را انجام دهید.

تلگرام

تلگرام بزرگترین پیام رسان

تلگرام که اخیراً به عنوان بزرگترین رقیب Whatsapp شناخته شده است، تاکنون توانسته است تا میلیون‌ها کاربر را در سرتاسر دنیا به خود جذب کند. این اپلیکیشن روز به روز به رشد بیشتری در این فضا دارد و تعداد کاربران خود را افزایش می‌دهد. بسیاری از علاقه مندان به فناوری در کشور ما در حال تحقیق در مورد تلگرام و ویژگی‌های آن هستند. احتمالا در اوایل ورود تلگرام به فضای مجازی، برای شما هم این سوال مطرح شده است که تلگرام چیست؟ تلگرام که توسط برنامه نویس روسی پاول دوروف تاسیس شده است، یک سرویس پیام رسان فوری بسیار ایمن است که پشتیبانی چند پلتفرمی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

تاریخچه تلگرام

تلگرام در آگوست 2013 تأسیس شد و امروزه با هر دو سیستم تلفن هوشمند و دسک تاپ به کاربران خود خدمات ارائه می‌دهد. تلگرام یک برنامه پیام رسانی صوتی و تصویری است که تاکنون توسط بیش از 100 میلیون نفر بارگیری شده است؛ اما اصلی‌ترین ویژگی تلگرام کدام است؟

  • امکان ایجاد چت مخفی؛ به لطف فناوری که ارائه می‌دهد، حتی تلگرام نمی تواند پیام های شما را ببیند.
  •  ثبت نام با شماره تلفن؛ با این وجود می‌توان بدون دادن شماره تلفن با نام کاربری تماس گرفت.
  • امکان پیام صوتی و تصویری وجود دارد.
  • امکان ساخت گروه
  • امکان ایجاد کانال
  • ارسال فایل برای مخاطبان
  • ....
۰۵ آبان ۹۹ ، ۱۴:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
alaa nikoo